موسسه تحقیقاتی ذهن خلاق

آموزش موفقیت برپایه علوم ذهنی و مدیریت استراتژی

موسسه تحقیقاتی ذهن خلاق

آموزش موفقیت برپایه علوم ذهنی و مدیریت استراتژی

موسسه تحقیقاتی ذهن خلاق

موسسه تحقیقاتی ذهن خلاق از سال 1392 فعالیت خود را با برگذاری کلاس و سمینارها و همایش های موفقیت بر پایه علوم ذهنی و مدیریت استراژی شروع کرده.
برای اطلاعات بیشتر از پک . کتاب . فایل های آموزشی صوتی و نحوه ی تهیه و شرکت در جلسات از طریق
شماره تلفن 09144121440 و
تلگرام zehne_khallag@
اینستاگرام zehne_khallag@
تماس حاصل فرمایید.

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

اگر کودک خیالباف است

چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵ ق.ظ | رضا بیگی | ۰ نظر

احتمال دارد به نظر برسد کودک با دوستان خیالی اش در دنیای خودش غرق شده است. این دسته از کودکان معمولا از بازی های وانمودی لذت می برند و در وقت آزادشان نقاشی می کشند و ایده های زیادی برای قسمت کردن با دیگران دارند.

آنها ممکن است از وسایل به شیوه های تازه و غیرمعمول استفاده کنند، نسبت به ایده های مسخره اشتیاق نشان دهند و برای حل مشکلات از راه حل های خلاقانه استفاده کنند.

قادر به کشف استعداد کودک نیستید!

حتی اگر هیچ کدام از این نشانه ها را در کودک مشاهده نمی کنید، باز هم برای کشف استعدادهای پنهان کودک آماده باشید. احتمال دارد با گذشت زمان ویژگی های منحصر به فرد او توجه شما جلب کند. پرسیدن بازخورد افراد دیگر در خصوص زندگی کودک می تواند بینش تازه ای به شما بدهد. ممکن است مربی مهدکودک هنگام درست کردن کاردستی با کودک، متوجه توانایی خاصی در او شود و یا پرستارش متوجه چالاکی او در پارک و زمین بازی شده باشد و یا حتی پدربزرگ علاقه خاص او به طبیعت را کشف کرده باشد.

با مشاهده و کشف حوزه های استعداد طبیعی کودک می توانید به او کمک کنید تا دیده، شنیده و فهمیده شود اما به یاد داشته باشید در عین حال که برای دستیابی کودک به استعدادهای بالقوه اش تلاش می کنید،هدف نهایی شما باید عشق ورزی بی قید و شرط به کودک به خاطر خودش باشد.

با مشاهده و کشف حوزه های استعداد طبیعی کودک می توانید به او کمک کنید تا دیده، شنیده و فهمیده شود اما به یاد داشته باشید در عین حال که برای دستیابی کودک به استعدادهای بالقوه اش تلاش می کنید،هدف نهایی شما باید عشق ورزی بی قید و شرط به کودک به خاطر خودش باشد.


پک جذب زوج رویایی

سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۶:۰۸ ب.ظ | رضا بیگی | ۰ نظر


 

http://bayanbox.ir/info/6601882479531530544/shoro

چند توصیه برای پیشرفت کودکتان

سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ | رضا بیگی | ۰ نظر

۱- کودک را تشویق کنید تا به دنبال چیز هایی که دوست دارند بروند و برای رسیدن به خواسته ها و هدف هایش تلاش کند .شما نیز باید به کودک حس اعتماد را بدهید تا او بتواند توانایی های خود را باور کند و به خودش اعتماد داشته باشد .این موضوع عامل بسیار مهمی در به دست آوردن موفقیت کودک است .

2- پدر و مادر ها نیز باید با تعیین هدف و برنامه ریزی برای کودکان به پیشرفت آن ها کمک کنند . در تعیین هدف باید دقت کنید که هدفی را انتخاب کنید که کودکتان را برای رسیدن به آن هدف به وجد بیاورید و او مشتاق باشد تا هدف را دنبال کند .زیرا اگر هدفی سطحی را تعیین نمایید کودک آن هدف را جدی نمیی گیرد و اهمیتی برایش ندارد .

3 - باید هواستان باشد از رفتارهایی که شور و شوق کودک را می گیرد و علاقه ی او را از بین می برد دوری کنید .کارهایی مثل مخالفت های زیادی یا منع کردن کودک و محروم کردن او از بازی ها و امکانات اشتیاق و خلاقیت های کودک را از بین می برد .

۴- تشویق و جایزه هم اهمیت زیادی دارد. کودک در مقابل موفقیت ها و پیشرفت های خود نیاز به همراهی و تاییدی جدی و مناسب دارد. انتقاد منطقی هم گاهی لازم است، ولی توجه داشته باشید که انتقاد باید سازنده باشد.

۵- کودکان به بازی کردن با هم علاقه مند هستند ولی هر کودک باید این فرصت را هم داشته باشد که گاهی با تمرکز روی یک موضوع به تنهایی خود را مشغول کند. سعی کنید مزاحم خلوت او نشوید.

۶- شما هم هر از گاهی فعالیت هایی را برنامه ریزی کنید که با ذوق کودک مطابقت داشته باشد. و کار هایتان را با توجه به علاقه ی کودک انجام دهید که او هم بتواند در فعالیت ها کمکتان کند و با شما همراه شود . والدین بهترین الگوی کودکانند. برای آنها خیلی مهم است که ببینند پدر و مادرشان هم اهل نشاط و فعالیت هستند و تمایلات و توانمندی های خود را دنبال می کنند، بگذارید کودکان هم در برنامه ریزی شما شریک باشند.